Wat is Voetreflextherapie?

Een therapievorm waarbij via de reflexzones van de voeten het zelfgenezend vermogen van het lichaam gestimuleerd wordt. Elke zone van ons lichaam wordt in exact de juiste verhouding weerspiegeld in onze voeten en onderbenen. De voetreflextherapeut is in staat verstoringen in de energiebanen te voelen. Door middel van speciale behandeltechnieken krijgt het lichaam weer de juiste prikkel dat leidt tot het zelfherstellend vermogen. Hierdoor is een voetreflextherapeut in staat heel veel verschillende soorten klachten te behandelen.

Metamorfose behandeling

Dit is een zachte massage waarbij herhaaldelijk wordt gestreken langs de reflexzone van de wervelkolom op de voeten en handen. Verbindingen worden hersteld. Afsluitend wordt het hoofd zacht gemasseerd. Dit zorgt voor balans van lichaam en geest, levensenergie kan beter stromen. Deze behandeling is bijzonder geschikt bij verwerkingen, spanning, burn-out klachten, bewustwording, hormonale klachten, ADHD, autisme, verminderen van pijnklachten, zwangerschap en eindstadium van ziektes.

Lymfedrainage via de voeten

Een zachte, ritmische massagetechniek via de voeten waarbij gewerkt wordt op een verstoorde lymfedrainage. De therapeut probeert de lymfestroom iets te versnellen, waardoor de in het lymfe opgehoopte afvalstoffen versneld kan worden afgevoerd. Het is met name bij deze behandeling belangrijk voldoende water te drinken! Mogelijk moet u na de behandeling extra vaak en veel plassen. Deze behandeling wordt ingezet bij aandoeningen aan de luchtwegen, reumatische aandoeningen, darmproblemen, neurologische aandoeningen, tandproblemen, vlak na een operatieve ingreep. Cosmetisch werkt het ook bij cellulitis en couperose.