Voetreflextherapie is voor veel klachten een oplossing

Stress, vermoeidheid, slaapstoornissen, hoofdpijn, rugpijn, hernia, gewrichtsklachten, maag- en darmklachten, huidproblemen, hooikoorts, ademhalingsklachten, vasthouden van vocht, zijn zomaar een paar klachten. Voetreflextherapie kan oplossing bieden om deze, maar ook vele andere klachten te verminderen en wellicht te verhelpen.

Schermafdruk 2015-09-07 09.03.59

Wat is voetreflex?

Voetreflextherapie is een onderdeel van reflexzonetherapie. Op de voeten bevinden zich reflexzones, die in verbinding staan met alle organen, klieren, zenuwen, botten en weefsels.

Reflexzonnetherapie ziet de mens als één geheel. Bij behandelingen wordt dan ook niet alleen naar symptomen, maar ook naar de achterliggende oorzaak van de klacht(en) gekeken. Pas als de oorzaak kan worden opgelost, ontstaat er ruimte voor herstel.

Voetreflextherapie verbetert de doorstroming in het lichaam. Als een orgaan of lichaamsdeel niet optimaal werkt, weerspiegelt zich dat in de voeten op de corresponderende punten. De plek in de voet die overeenkomt met een niet goed functionerend orgaan wordt vaak pijnlijk. De pijnlijke plek in de voet ontstaat in eerste instantie doordat de doorstroming van bloed en lymfevocht blokkeert. Afvalstoffen kunnen moeilijker worden afgevoerd. Door vermeerdering van afvalstoffen krijg je een slechtere doorbloeding en ontstaat er een blokkade.

Door de voetreflexzones volgens een speciale techniek te behandelen, wordt de doorbloeding van het lichaam bevorderd. Hierdoor kunnen zuurstof en voedingstoffen de weefsels bereiken en worden afvalstoffen sneller afgevoerd. Blokkades in de energiedoorstroming kunnen door deze therapie worden opgeheven, zodat het lichaam zichzelf weer kan herstellen.voordelen voetreflex

Voetreflex behandeling vergoed via de zorgverzekering

Als natuurgeneeskundig therapeut ben ik aangesloten bij de beroepsvereniging VBAG en de overkoepelende organisatie RBCZ. Hierdoor vergoeden veel zorgverzekeraars de consulten geheel of gedeeltelijk, indien je aanvullend verzekerd bent.